Tuesday, December 18, 2012

Metalltrådarbeid

I denne oppgaven skulle vi bruke metalltråd som hovedprodukt. Vi måtte lage noe som kunne kobles opp mot ett av yrkene vi kunne bli etter design og håndverk. Jeg hadde veldig vanskeligheter med å få inspirasjon til dette prosjektet, men kom tilslutt fram til at jeg ville lage noen accessories.

Materialer vi brukte:
-Knipetang
-Spiss knipetang
-Rundtang
-Avbiter
-Lynlim
-Limpistol
-Ståltråd
-Plastperler
-Tyllstoff
-Brosjenål
-Sivmatte

Jeg begynte med å lage flere utprøvinger, men ingen av disse ble det noe av. Lærte meg for det meste bare hvordan der er å jobbe med de forskjellige metalltrådene. Prøvde også å strikke med en tynn ståltråd, dette så ut som det kunne bli ganske kult, men siden jeg strikker så stramt ble det veldig vanskelig og jeg gidde tilslutt opp.
Jeg endte opp med å lage forskjellige brosjer, som skulle gå sammen i en brosjekolleksjon.






Her har jeg brukt forskjellig typer ståltråd. De blanke ståltrådene kalles galvanisert. Da blir et lag lagt utenpå ståltråden for å få den til å se så fin ut som den gjør. Jeg ble ganske fornøyd med produktene mine. Det eneste negative var at jeg brukte veldig mye limpistol. Limet fra limpistoler synes veldig godt og gjorde at produktene så litt mer halvferdige ut enn jeg ville. Alle har en brosjenål på baksiden, lik den du ser på det siste bildet. Disse brosjenålene hadde jeg kjøpt for en veldig billig penge på en butikk som heter Tiger, som jeg så veldig ønsker skal komme til Trondheim.


No comments:

Post a Comment