Tuesday, December 18, 2012

Visuell Fremstilling av Ordtak/Utsagn

I denne oppgaven skulle vi bli bedre kjent med Photoshop CS5. Oppgaven var at vi skulle lage en visuell fremstilling av et ordtak eller utsagn. Det eneste som sto bestemt at vi måtte ha var et bilde i A4-format og oppløsning på 300 ppi, samt levere inn som .jpg fil. Dette fordi i .psd fil (photoshop) er alle lagene splittet, mens i en .jpg fil er de komprimert sammen til et lag. Det er allikevel alltid lurt å lagre bildene dine i en .psd format også, i tilfelle du vil gjøre om noe.

Jeg valgte et kjent sitat fra boken "Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry into Values" av Robert M. Pirsig. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion." Jeg viste at jeg ville ha et slags landskaps bilde med en sol på, som kanskje kunne representere "Gud" som bakgrunn. Dette var det bilde jeg kom fram til.
Bildet er ©Valliegurl

Jeg begynte først med å redigere litt på kvaliteten på bildet. Lå også inn et lyseblått lag bak selve bildet, og gjorde bildet mer gjennomsiktig. Dette for å få fram det blåe bedre i bildet, siden jeg er veldig glad i blått. Etter dette fant jeg fram til bilder av forenklede svarte fugler og limte disse inn. Disse fuglene skulle forestille menneskene som det er snakk om i sitatet. Dette er fuglene jeg brukte.


Deretter skrev jeg inn teksten. Jeg valgte å bruke forskjellig font på hver linje. Valgte svart farge på skriften, jeg synes selv at dette passet best inn og ble veldig fint. Men det ble dessverre litt vanskelig å lese teksten på grunn av dette. Her er mitt ferdige resultat.

No comments:

Post a Comment