Tuesday, December 18, 2012

Redesign - Bæreredskap

I denne oppgaven skulle vi lage et bæreredskap ut av noe gammelt. Her skulle vi lære oss å bruke symaskin og å jobbe med stoff. Jeg begynte først med en veske som jeg skulle sette sammen av et skjerf og en gammel veske kjøpt på fretex, men denne ble dessverre borte rett før oppgaven skulle leveres inn, og jeg rakk heller ikke ta noen bilder av denne. Jeg måtte da ty til en rask løsning og fant en gammel spidermann-drakt hjemme. Siden jeg hadde så dårlig tid rakk jeg ikke ta noen før eller underveis bilder.
Min flinke stefar som modell
Dette er det ferdige produktet mitt. Jeg brukte kun bryst delen av drakten, og resten ligger i skapet og venter på å bli brukt til noe annet. Dette var veldig enkelt å gjøre, og stoffet var ganske greit å jobbe med, veldig tynt. Jeg skar av armene og føttene og sydde igjenn i sidene og under. Det eneste som ble litt vanskelig var vatteringen på brystkassen. Dette er det som får det til å se ut som en sixpack forran. Inne i stoffet ligger det her bomull, og når jeg skar av armene måtte jeg skjære over sømmene som holdt bomullet på plass i sidene. Siden jeg har litt erfaring med sying viste jeg hvordan jeg skulle få laget ny og fin søm for å holde bomullet på plass igjen. Det ble dessverre fult av bomull på rommet mitt etter dette.
 Jeg brukte et belte som fulgte med drakten som hank. Ble veldig fornøyd med denne og bruker den gjerne selv. Det eneste er at stoffet er veldig tynt, og jeg skulle vell laget fòring på den. Tåler derfor ikke å bære så mye tungt.

No comments:

Post a Comment