Wednesday, December 19, 2012

Masketeknikk

Siste prosjektet vi begynte med i produksjon dette halvåret var masketeknikk. Her skulle vi bruke forskjellige masketeknikker for å lage ett produkt. For eksempel strikking, gimping, pjoning, hekling og hakking. Vi begynte med en prøvelapp i strikking, Her prøvde vi ut forskjellige teknikker som vrang og rett, og det å lage forskjellige mønster med disse maskene. Etter dette begynte vi med egne prosjekter.

Jeg valgte å hekle en kåpe til min lillesøster, sponset av hennes far. Mønsteret fant jeg i et magasin som min mor har liggende. Denne kåpen er enda ikke ferdig, så har heller ingen bilder av den nå.

Begynte også å pjone noen mobiletuier, som jeg har tenkt å gi bort i julegave til venner og familie. En lærer hadde også lyst på det, så skal lage en til henne også. Når man først kan det å pjone/hekle er det veldig lett å lage en slik. Bare legg opp nok masker til at den går rundt mobilen og hekle den lang nok, for så å hekle den sammen underst. Tar meg bare ca. en time på en.

No comments:

Post a Comment