Thursday, May 23, 2013

Brodering

En liten oppgave vi fikk i produksjon var å brodere. Her skulle vi brodere ett ord eller et sitat. Vi fikk brodere hva vi ville ut ifra det, men det måtte selvfølgelig ikke være støtende mot andre. Vi begynte med å eksperimentere litt med forskjellige skrifttyper og ord. Dette for å få litt inspirasjon til senere når vi skulle begynne med produktet vårt. Vi skulle også ha med en eller annen dekor.

Så begynte vi å eksperimentere med forskjellige broder sting. Dette er min prøvelapp på sting. Til produktet mitt valgte jeg korssting, den øverste raden.



Jeg ville brodere noe morsomt, og fikk litt inspirasjon fra noe en i klassen sa. "MooseGoose", dette er en blanding mellom en gås og en elg. Syntes dette hørtes utrolig morsomt ut og begynte å skisse på en slik gåselg. Fikk inspirasjon fra disse to bildene. Her satte jeg sammen kroppen til gåsen og hodet til elgen, slik at de ble en.



Til skriften ville jeg skrive "moosegoose" med en løkkeskrift. Fant en bok med forskjellige skrifter der jeg fikk inspirasjon fra. Det var veldig vanskelig å beregne med hvor mye plass jeg trengte til skriften, og brukte mye tid på dette. Alle skissene mine ble borte etter at læreren vår hadde hatt oppgaven inne til vurdering, derfor er ingen av skissene mine med på dette innlegget.

Inspirasjonen til skriften min
Mitt ferdige produkt
 Synes dette var en morsom og enkel oppgave. Har drevet med broderi flere ganger gjennom skoleårene mine og kunne derfor det grunnleggende innenfor brodering. Lærte nye sting, men ble ikke at jeg brukte noen av disse i mitt produkt. Siden vi fikk velge helt fritt hva vi ville skrive og ha som motiv på broderingen vår synes jeg at oppgaven ble mye lettere og jeg fikk lage det jeg ville og noe jeg liker. Er veldig fornøyd med broderingen min, og skal vell henge den opp hjemme snart.

No comments:

Post a Comment