Thursday, May 23, 2013

Sy noe til deg selv

Den siste store oppgaven vi fikk i produksjonsfaget var å sy noe til seg selv. Vi kunne egentlig velge helt fritt hva vi ville lage, men det skulle helst ikke være noe stort, som en kjole. Vi skulle bli inspirert av en moodboard vi hadde laget tidligere. Jeg ville lage en toalettmappe som passet mitt behov. Ville ha en som var passe stor, og hadde en egen lomme til sminkekostene mine. Her er noen skisser.

skisse over bitene jeg trengte, og mål.

Etter vi hadde funnet ut mål på det vi skulle lage, og funnet ut hvor mye stoff vi trengte, dro vi til stoff og stil for å finne stoff. Jeg lette lenge etter ett stoff jeg likte og som passet til moodboarden min og bruksformen til det jeg skulle lage. Fant tilslutt ett stoff med brunt og beige som farge og ett fint mønster. Stoffet har også noe som kan føles ut som ett plastbelegg ytterst, noe som passer til en toalettmappe som skal oppbevare sminke o.l. På stoff og stil kjøpte jeg også inn nål til symaskinen, tråd og glidelås.

Stoffet jeg valgte

Jeg begynte med å klippe ut alle bitene jeg trengte, hadde med 1 cm sømmon. Så begynte jeg å prøve ut forskjellige sting på en prøvelapp. Fang ug at stoffet mitt var veldig tjukt, og selv om jeg brukte jeansnål og en tjukk sytråd ble ikke stingene helt perfekte. Så jeg måtte nøye meg med nesten perfekt.

Utprøvinger av sting, på dobbelt og tredobbelt stoff.

Produktet mitt er ikke helt ferdig enda, innlegg blir oppdatert senest mandag, da dette produktet skal leveres inn.


No comments:

Post a Comment